Snel weg van deze website!
Geschiedenis wissen

Klachtenregeling

Veilig Thuis Noord-Holland Noord volgt de klachtenregeling van GGD Hollands Noorden. Naar de klachtenregeling GGD Hollands Noorden.

Vertrouwenspersoon

Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ) – Vertrouwenspersonen in de jeugdhulp

Alle (pleeg)kinderen, jongeren, (pleeg- of groot) )ouders én verzorgers die te maken hebben met de jeugdhulp, hebben recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kunnen zij terecht bij het AKJ: het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ is gratis. Het AKJ is een zelfstandige stichting. De vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Veilig Thuis NHN.

Wat kan de vertrouwenspersoon voor jou doen?
Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je krijgt. Als je er niet uit komt met de hulpverlener van Veilig Thuis NHN, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van het AKJ. Allereerst luisteren ze naar jouw verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon je verhaal altijd serieus nemen. Zij/hij informeert je over je rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met Veilig Thuis NHN. 

Voor wie is het AKJ nog meer?
Het AKJ is er voor alle adviesvragers en melders bij Veilig Thuis. Dus ook voor volwassenen die niet te maken hebben met Jeugdzorg, maar wel met Veilig Thuis. Ook zij kunnen terecht bij een vertrouwenspersoon van het AKJ bij ontevredenheid, vragen over wat van Veilig Thuis te verwachten of ondersteuning bij een klacht.

Zo bereik je het AKJ
Op de website van het AKJ vind je meer informatie en alle contactgegevens. Je kunt het AKJ bellen op 088 – 5551000, mailen met info@akj.nl of het contactformulier invullen op de website. Jongeren kunnen ook chatten met een vertrouwenspersoon. Dat kan van maandag t/m donderdag van 16.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 15.00 tot 17.00 uur.