Spring naar content
Lees voor
Logo Veilig Thuis NHN
  • Veilig Thuis
  • Huiselijk geweld
    • Kindermishandeling
    • Ouderenmishandeling (65+)
    • Complexe scheidingen
    • Oudermishandeling
    • Seksueel geweld
    • Eergerelateerd geweld
    • Stalking
  • Professionals
  • Publicaties
  • Vacatures
  • Contact
  • Other languages
    • English information
    • Jezyk Polski
    • Arabic
  1. Home
  2. Klachtenregeling

Klachtenregeling

De medewerkers van Veilig Thuis proberen je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat je ontevreden bent. Als dit zo is, dan horen wij dit graag. Het is voor jou en voor ons belangrijk dat je jouw klacht indient. Op deze manier kunnen wij iets doen aan de klacht, en kunnen wij voorkomen dat in de toekomst een soortgelijk probleem ontstaat.  

Formuleer zo duidelijk mogelijk wat jouw klacht is en met welke medewerker(s) je hebt gesproken. Je kunt jouw klacht indienen via het klachtenformulier:

Een klacht indienen

  • Of telefonisch: je belt met de klachtenfunctionaris van Veilig Thuis NHN via het centrale nummer: 088-0100 502.
  • Of per post: via Veilig Thuis Noord-Holland Noord, Postbus 224, 1800 AE Alkmaar.

De medewerkers van Veilig Thuis proberen je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat melders, informanten of samenwerkingspartners niet tevreden zijn of een tip hebben voor Veilig Thuis om zo onze dienstverlening te verbeteren. Als melder of professional kun je jouw klacht of tip kenbaar maken via de interne klachtenprocedure.

Lees hier het klachtenreglement

Niet alle klachten kunnen worden behandeld. Anonieme klachten nemen we niet in behandeling. Klachten dienen binnen een jaar nadat het voorval heeft plaatsgevonden te worden ingediend.

Als jouw klacht bij VT NHN binnenkomt, wordt deze volgens de interne klachtenprocedure afgehandeld. Daarbij worden de volgende stappen gezet:

  • binnen een week bevestigen wij de ontvangst van jouw klacht;
  • jouw klacht wordt zorgvuldig onderzocht;
  • VT NHN neemt contact met je op over de resultaten van dit onderzoek en over mogelijke oplossingen en maatregelen. Dit kan zowel mondeling als schriftelijk gebeuren;
  • jouw klacht wordt binnen zes weken afgehandeld, tenzij dit door bijzondere omstandigheden niet haalbaar is;
  • het klachtendossier wordt 5 jaar bewaard zoals bepaald in de archiefwet en daarna vernietigd;
  • als je niet tevreden bent met de afhandeling van juw klacht, dan kun je jouw klacht schriftelijk voor behandeling indienen bij de Geschillencommissie / Externe klachtencommissie.

Eerst proberen wij jouw klacht zelf op te lossen. Ben je niet tevreden over onze bemiddeling? Of wil je geen interne bemiddeling? Dan kun je je klacht indienen bij de externe klachtencommissie.  

Externe klachtencommissie 
Antwoordnummer 251 
1800 VB Alkmaar  

De secretaris van de externe klachtencommissie stuurt je een ontvangstbevestiging en een uitleg van de werkwijze. De externe klachtencommissie neemt uitsluitend klachten in behandeling van cliënten van Veilig Thuis Noord-Holland Noord. 

. 

 

  • Huisregels, privacy en rechten
  • Klachtenregeling
  • Vertrouwenspersoon & belangenbehartiging
  • Hoe werkt de chat?
  • Disclaimer

Perscontact

Veilig Thuis doet om privacy overwegingen geen enkele uitspraak over betrokkenheid bij en inhoud van individuele casussen.

  • 088-0100502

Volg ons op

  • LinkedIn
Hands of family together holding house in green park - family home and real estate concept

© Veilig Thuis NHN - 2023

  • Disclaimer
Veilig Thuis NHN maakt gebruik van functionele cookies om de website gebruiksvriendelijker te maken.
InstellingenIk snap het
Cookie instellingen

Cookieinstellingen


Veilig Thuis NHN maakt gebruik van cookies. Cookies verzamelen automatisch gegevens over het bezoek aan en het gebruik van de website. Deze informatie is anoniem. Informatie over bezoeken (bijvoorbeeld IP-adressen) aan www.veiligthuisnhn.nl gebruikt de gemeente alleen voor (bezoekers)statistieken, om technische problemen op te lossen of de website te verbeteren. Veilig Thuis NHN gebruikt deze gegevens nooit om individuele bezoekers te identificeren.
Noodzakelijke cookies
Altijd ingeschakeld
Noodzakelijke cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. De cookies onthouden bijvoorbeeld uw voorkeuren of onthouden of u een enquête al heeft ingevuld. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op. Daarnaast maakt GGD Hollands Noorden gebruik van Google Analytics. Om de privacy van de bezoekers te waarborgen is er een bewerkersovereenkomst met Google gesloten. Het laatste octet van het IP-adres wordt gemaskeerd. De gegevens worden niet gedeeld met derde partijen (gegevens delen is uitgeschakeld).
OPSLAAN & ACCEPTEREN