Spring naar content
Lees voor
Logo Veilig Thuis NHN
  • Huiselijk geweld
    • Kindermishandeling
    • Ouderenmishandeling (65+)
    • Complexe scheidingen
    • Oudermishandeling
    • Seksueel geweld
    • Eergerelateerd geweld
    • Stalking
    • Dierenmishandeling
  • Voor kinderen
  • Professionals
  • Publicaties
  • Vacatures
  • Contact
  • Other languages
    • English information
    • Jezyk Polski
    • Arabic
  1. Home
  2. Vertrouwenspersoon & belangenbehartiging

Vertrouwenspersoon & belangenbehartiging

  • Iedereen die te maken heeft met jeugdhulp, heeft recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kun je terecht bij Jeugdstem: Vertrouwenspersonen in de jeugdhulp
  • Jeugdstem is er voor alle adviesvragers en melders bij Veilig Thuis. Dus ook voor volwassenen die niet te maken hebben met Jeugdzorg, maar wel met Veilig Thuis.
  • Ook kun je terecht bij een vertrouwenspersoon van Jeugdstem bij ontevredenheid, vragen over wat van Veilig Thuis te verwachten of ondersteuning bij een klacht

Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van Jeugdstem is gratis. Jeudgstem is een zelfstandige stichting.  

Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je krijgt. Kom je er niet uit met de hulpverlener van Veilig Thuis Noord-Holland Noord? Neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van Jeugdstem. Allereerst wordt naar je verhaal geluisterd. In elk geval neemt de vertrouwenspersoon je verhaal altijd serieus. Dit kan al helpen. Je krijgt informatie over je rechten en advies. Ook kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met Veilig Thuis Noord-Holland Noord.  

Je kunt Jeugdstem bereiken via 088-5551000. Je kunt ook een e-mail sturen of het contactformulier invullen.

E-mail sturen aan Jeugdstem
Contactformulier

Jongeren kunnen chatten met een vertrouwenspersoon. Dit kan van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur. 

Belangenbehartiging 

De onderstaande organisaties kunnen ook opkomen voor jouw belangen. Je kunt bij hen terecht voor advies, begeleiding en ondersteuning.  

De Nationale ombudsman behandelt klachten over overheidsinstellingen en particuliere instellingen die een overheidstaak uitoefenen. De Nationale ombudsman is onpartijdig. En probeert naar aanleiding van een klacht te bemiddelen of start een onderzoek. De Nationale ombudsman is een voorziening ‘in de tweede lijn’. Dat betekent dat mensen met een klacht, eerst gebruik moeten maken van de interne- en/of externe klachtregeling bij de overheidsinstantie zelf. Pas als men er samen met de overheidsinstantie niet uitkomt, kan de Nationale ombudsman de klacht behandelen. 

De Kinderombudsman controleert of de kinderrechten in Nederland worden nageleefd door de overheid. En ook door private organisaties in bijvoorbeeld de jeugdzorg. De Kinderombudsman adviseert kinderen en jongeren over manieren waarop ze voor hun rechten kunnen opkomen. De Kinderombudsman adviseert gevraagd en ongevraagd het parlement en organisaties. En maakt mensen bewust van kinderrechten. 

 

Online hulp

Website Jeugdstem

Nationale ombudsman

Kinderombudsman

  • Over Veilig Thuis
  • Huisregels, privacy en rechten
  • Klachtenregeling
  • Vertrouwenspersoon & belangenbehartiging
  • Hoe werkt de chat?
  • Cookiebeleid
  • Disclaimer
  • Coordinated Vulnerability Disclosure
  • Website archief

Perscontact

Veilig Thuis doet om privacy overwegingen geen enkele uitspraak over betrokkenheid bij en inhoud van individuele casussen.

  • 088-0100502

Volg ons op

  • LinkedIn

© Veilig Thuis NHN - 2025

  • Disclaimer