Spring naar content
Lees voor
Logo Veilig Thuis NHN
  • Veilig Thuis
  • Huiselijk geweld
    • Kindermishandeling
    • Ouderenmishandeling (65+)
    • Complexe scheidingen
    • Oudermishandeling
    • Seksueel geweld
    • Eergerelateerd geweld
    • Stalking
  • Professionals
  • Publicaties
  • Vacatures
  • Contact
  • Other languages
    • English information
    • Jezyk Polski
    • Arabic
  1. Home
  2. Vertrouwenspersoon & belangenbehartiging

Vertrouwenspersoon & belangenbehartiging

  • Iedereen die te maken heeft met jeugdhulp, heeft recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kun je terecht bij het AKJ: Vertrouwenspersonen in de jeugdhulp
  • Het AKJ is er voor alle adviesvragers en melders bij Veilig Thuis. Dus ook voor volwassenen die niet te maken hebben met Jeugdzorg, maar wel met Veilig Thuis.
  • Ook kun je terecht bij een vertrouwenspersoon van het AKJ bij ontevredenheid, vragen over wat van Veilig Thuis te verwachten of ondersteuning bij een klacht

Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ is gratis. Het AKJ is een zelfstandige stichting.  

Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je krijgt. Kom je er niet uit met de hulpverlener van Veilig Thuis Noord-Holland Noord? Neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van het AKJ. Allereerst wordt naar je verhaal geluisterd. In elk geval neemt de vertrouwenspersoon je verhaal altijd serieus. Dit kan al helpen. Je krijgt informatie over je rechten en advies. Ook kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met Veilig Thuis Noord-Holland Noord.  

Je kunt het AKJ bereiken via 088-5551000. Je kunt ook een e-mail sturen of het contactformulier invullen.

E-mail sturen aan AJK
Contactformulier

Jongeren kunnen chatten met een vertrouwenspersoon. Dit kan van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur. 

Belangenbehartiging 

De onderstaande organisaties kunnen ook opkomen voor jouw belangen. Je kunt bij hen terecht voor advies, begeleiding en ondersteuning.  

De Nationale ombudsman behandelt klachten over overheidsinstellingen en particuliere instellingen die een overheidstaak uitoefenen. De Nationale ombudsman is onpartijdig. En probeert naar aanleiding van een klacht te bemiddelen of start een onderzoek. De Nationale ombudsman is een voorziening ‘in de tweede lijn’. Dat betekent dat mensen met een klacht, eerst gebruik moeten maken van de interne- en/of externe klachtregeling bij de overheidsinstantie zelf. Pas als men er samen met de overheidsinstantie niet uitkomt, kan de Nationale ombudsman de klacht behandelen. 

De Kinderombudsman controleert of de kinderrechten in Nederland worden nageleefd door de overheid. En ook door private organisaties in bijvoorbeeld de jeugdzorg. De Kinderombudsman adviseert kinderen en jongeren over manieren waarop ze voor hun rechten kunnen opkomen. De Kinderombudsman adviseert gevraagd en ongevraagd het parlement en organisaties. En maakt mensen bewust van kinderrechten. 

 

Online hulp

Website AKJ

Nationale ombudsman

Kinderombudsman

  • Huisregels, privacy en rechten
  • Klachtenregeling
  • Vertrouwenspersoon & belangenbehartiging
  • Hoe werkt de chat?
  • Disclaimer

Perscontact

Veilig Thuis doet om privacy overwegingen geen enkele uitspraak over betrokkenheid bij en inhoud van individuele casussen.

  • 088-0100502

Volg ons op

  • LinkedIn
Hands of family together holding house in green park - family home and real estate concept

© Veilig Thuis NHN - 2023

  • Disclaimer
Veilig Thuis NHN maakt gebruik van functionele cookies om de website gebruiksvriendelijker te maken.
InstellingenIk snap het
Cookie instellingen

Cookieinstellingen


Veilig Thuis NHN maakt gebruik van cookies. Cookies verzamelen automatisch gegevens over het bezoek aan en het gebruik van de website. Deze informatie is anoniem. Informatie over bezoeken (bijvoorbeeld IP-adressen) aan www.veiligthuisnhn.nl gebruikt de gemeente alleen voor (bezoekers)statistieken, om technische problemen op te lossen of de website te verbeteren. Veilig Thuis NHN gebruikt deze gegevens nooit om individuele bezoekers te identificeren.
Noodzakelijke cookies
Altijd ingeschakeld
Noodzakelijke cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. De cookies onthouden bijvoorbeeld uw voorkeuren of onthouden of u een enquête al heeft ingevuld. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op. Daarnaast maakt GGD Hollands Noorden gebruik van Google Analytics. Om de privacy van de bezoekers te waarborgen is er een bewerkersovereenkomst met Google gesloten. Het laatste octet van het IP-adres wordt gemaskeerd. De gegevens worden niet gedeeld met derde partijen (gegevens delen is uitgeschakeld).
OPSLAAN & ACCEPTEREN